Wednesday, June 22, 2011

Pirjane articoke

articoke 071






Mada je articoka mediteranska biljka, a mediteranska kuhinja meni omiljena, nisam je bas puno i cesto koristila. Mariniranu jesam, ali svjezu....i ne bas.


articoke 021


Pocela sam je koristiti u svjezem obliku tek prije par godina i odusevila se okusom.

Mada su to bila samo eksperimentiranja u zadnje vrijeme, napokon sam nasla recept koji se kod nas u nasoj kuhinji udomacio.
Cak sam i posijala articoke pa se nadam da cu u godinama koje dolaze ih imati u izobilju jer je ona visegodisnja biljka.
Ove sam dobila od naseg kuma Tomica i jako sam mu zahvalna,
ljepsi poklon mi nije mogao dati.
Nije ih bilo previse,al je bilo od srca, a ono sto sam imala iskoristila sam na, cini mi se, najbolji nacin.




articoke 064


Potrebno je:


1o articoka
sok i fino naribana korica limuna
1 solja maslinovog ulja
1/3 solje vode
6 reznjeva cesnjaka sitno narezanog
nekoliko grancica svjezeg timijana




Articoke ocistiti i staviti ih u vodu kojoj smo dodali sok od limuna.
U prikladnu tecicu zagrijati ulje kojem smo cesnjak i timijan, kuhati na laganoj vatri minutu te dodati ocijedjene articoke.
Mijesati nekih 5 minuta ili dok one pocmu omeksavati i dodati im koricu limuna i vodu, sasvim smanjiti temperaturu i poklopljene ih kuhati oko 40 minuta ili dok su articoke sasvim omeksale.
Kuhane ocijediti od ulja i posluziti uz predjelo.


Preostalo ulje nemojte bacati, jako je mirisno i moze se iskoristiti za druge stvari.


articoke 037




Ovo tko nije probao ne zna sto propusta !
Za mene je ovo najjednostavniji recept pripreme articoka ali i najbolji.


articoke 075


Articoke pripremljene na ovaj nacin se ne moraju koristiti samo kao dio predjela, vec i kao dodatak mnostvu drugih jela, npr. u picama, salatama, rizotima....
Jednostavno prelijepo !


articoke 062


Dobar tek !!!

9 comments:

lusitania June 22, 2011 5:11 PM  

nikad nisam pripremala articoke jer mi je njihova priprema uvijek izgledala kao SF. nakon sta sam odgledala filmic o ciscenju...sta reci...jel se to stvarno tako sve cisti da ti ostane pola dlana ploda?

Ljiljana June 22, 2011 5:17 PM  

Nikako da mi ode komentar. Obozavam articoke, pa me bas obradovao recept. Kada se lepo spreme, stvarno budu predivne, jedino se ja uvek prepadnem kada trebam da ih ocistim, pa se uvek zavrsi tako sto kupim vec spremljene. Link je super, meni je barem pomogao, pa cu ih uzeti cim budem isla u prodavnicu. Javljam utiske :)))

Nevena Buljan June 22, 2011 5:27 PM  

Savršenstvo! Inače volim marinirane artičoke, kupovne, samo su dosta skupe pa ih ne konzumiramo baš često :)i baš kao što kažeš, ovo je idealno za pizzu, rižot kakv, paštu.. :)

dvi ribe dva kumpira June 22, 2011 5:42 PM  

Lusitania, ostane jako malo od articoke kada se ocisti, ali to sto ostane bude super ukusno.
Ja ih cak i nisam cistila do kraja, namjerno sam ostavila malo listica koje ne jedem, jer nisu bas jestivi, ali na dnu tih listova je ono sto ja volim.....e to mi je slatko kao secer i zato sam ih ostavljala skoro napola ociscene.
Ljiljo, link je od Tracy sa Coolinarike i ucinio mi se jako zgodan da ga stavim kao link, jer mislim da video uvijek odlicno objasni,
da sam opisivala kako se cisti uzelo bi u nedogled i meni pisati a i vama citati....ovako je najbolje.
Ebba, ne samo sto su skupe nego ih ovdje kod mene ja nisam ni vidjela,
ovo sam dobila slucajno,
ali za svaki slucaj, ja sam moje posijala pa se sljedece godine a i dosta godina ubuduce, nadam mojim articokama.

Dajana June 22, 2011 7:49 PM  

Jako ih volim, ali mi je uvijek mrsko čišćenje i bude mi žao kad vidim da više bacim nego što mi ostane. Ove godine sam prvi put isprobala jedan sicilijanski recept za gratinirane artičoke koji mi se jako svidio, a jednostavan je za pripremu baš kao i ovaj. Šteta što kao i sve sezonsko povrće brzo prođe, tj. čim mu cijena padne na pristupačnu :))

Roman Tales June 22, 2011 9:56 PM  

Svima koji se pitaju u vezi čišćenja artičoka - ne, ne ostane tako malo. Ovo na snimci su već stare artičoke pune dlaka iznutra, a ako su svježe, kao što se mogu nabaviti na tržnicama u Italiji ili ako netko ima sreću da ih jede svježe ubrane iz vrta, ne samo da u njima nema dlaka, već je i vrlo malo škarta.

Što se pak predloženog recepta tiče, probaj jednom umjesto u vodi i ulju kuhati artičoke u bijelom vinu i maslinovom ulju, uz obavezni dodatak ove samonikle biljke http://it.wikipedia.org/wiki/Mentha_pulegium koja je nezaobilazni začin za artičoke u regiji Lazio, a fantastično pristaje i uz patlidžane.
Imam sreću da u masliniku imam artičoke, tako da ih rado i često pripremam, na jako puno načina.

mirjana June 22, 2011 11:10 PM  

Ja ih volim i nikada ih ne cistim do kraja,ma sasvim malo..odrezem odozgo i odozdo ,da bude ravno,zatim stavim krugove limuna i povezem kihinjskim koncem,stavim kuhati u vodu i pritisnem odozgo da se ne dizu ,kako bi se skuhale...kuhanim skinem konac i raspustim listice(dodu poput ruze na tanjuru) i prelijem maslacem ili sosom..kidati listiceod vanjeke strane,oni imaju samo pri dnu mekano meso,ali eto umacite i jedite sto se moze,kada didete do unutrasnjosti,lijepo odvojite "cupavi" dio ,a ostatk mesnog dijela pokupite sa sosom !!!!

Ja ih tako najvise volim ,jer sve ostalo zahtjeva puno rada ,a malo se ploda dobije..rizoti su mi jako fini :)

Tamara July 04, 2011 9:58 PM  

obožavam artičoke ali ih rijetko spremam baš zbog čišćenja

Anonymous,  July 23, 2011 7:22 AM  

Valjda sve oko cega se moramo pomuciti(kao ljustenje articoka) ima i bolji ukus.Divno si ih spremila.Kad ovde samo ne bi bile tako skupe...

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP